Cricket, Vereinstraining

Training ist donnerstags in der Mehrzweckhalle von 20-22 Uhr trainiert. Ab Mai findet zusätzlich Training am Freitag von 19-20.30 Uhr auf dem Dubnaring statt.

Der Kurs wird auf Englisch angeleitet.
The course is taught in English.

Cricket is a stick and ball game originating in England, in which two teams play against each other on a large field, using bats and a ball. It is the number two most played sport in the world - now also in Greifswald!
Do you want to hit a ball as far and hard as possible? Do you enjoy outfoxing your opponent by throwing them an unplayable ball to hit? Then Cricket would be a game for you. No previous experience is required, however skills from baseball, hockey, tennis, rugby, bowling, golf, or handball can prove advantageous.
You will learn how to throw the balls (bowling), hit (batting), catch (catching), and of course why cricket is the only sport where there is a traditional tea break. The shortest version of cricket will be practiced.
Rules:
One team attempts to score points, known as runs, by hitting the ball and running between two fixed points on the field, known as wickets. The other team attempts to prevent this by throwing unplayable balls at the batters, catching the ball in the field, and making tactical decisions to get their opponents out. After halftime, the roles are reversed. to know more details watch this: https://www.youtube.com/watch?v=g-beFHld19c
Important note:
Equipment will be provided.
There will be some friendly matches and tournaments in Rostock and Hamburg. A team will be formed from this course to participate in those events.
It is a spectacle with its own rhythm, in which it is not necessarily the technically better team that wins, but rather those with the coolest heads. Interested? Then sign up for training!

Instructor Dr. Md Faruq Hossain

Achtung: Kooperationsangebot HSG e.V.

Hier findet ihr ein besonderes Angebot in Kooperation mit der HSG e.V., der Hochschulsportgemeinschaft Universität Greifswald. Die HSG e.V. ist nicht der Hochschulsport, auch wenn es sich auf den ersten Eindruck so liest, sondern ein eigenständiger Verein.

Wenn ihr den folgenden Kurs bucht, könnt ihr ohne Mitgliedschaft für den angezeigten Zeitraum an dem ausgeschrieben Training des Vereins teilnehmen.

Wir wollen damit die Beziehungen zur HSG e.V. wieder vertiefen, Menschen in Verbindung bringen und die knappen Ressourcen in Greifswald intensiver nutzen. Deshalb öffnet die HSG e.V. einige Trainingsgruppen, um vor allem ambitionierteren Sportler*innen einen Einblick in das Greifswalder Vereinsleben zu ermöglichen. So haben wir die Möglichkeit, euch zusätzliche Sportarten und Plätze anzubieten.

Mit über 2.000 Mitgliedern ist die HSG e.V. neben der Universität der größte Sportanbieter in Greifswald und Umgebung. Ursprünglich ist die HSG e.V. aus der Universität hervorgegangen, was auch den Namen erklärt. Im Zeichen dieser historischen Verbindung werden wir in Zukunft wieder enger zusammenarbeiten.

Der Kurs finden in Kooperation mit der HSG e.V. statt. Daher besteht kein weiterer Versicherungsschutz über den Hochschulsport der Universität Greifswald für diesen Kurs.

44 20 460A+FDo
Fr